Opplevelser og minner

Hei alle sammen! :)

Jannicke har høstferie (eller fall break som de kaller det der borte) og er på helgetur til Tucson, så dette inlegget er det stesøsteren hennes som skriver. Jeg heter altså Ida Martine og er 15 år for de som ikke viste det. Jeg har egentlig kjent Jannicke hele livet. Men det er ikke meg dette innlegget skal handle om. Jeg skal skrive litt om hva jeg og Jannicke har opplevd opp gjennom årene.

Jeg og Janncike har opplevd og gjort veldig mye sammen. Familien vår er også er veldig glad i å reise rundt og oppleve nye ting, og begge to syntes det er veldig spennende. Det er sikkert en av grunnene til at Jannicke hadde lyst til å dra på utveksling. Men tilbake til å reise. Den aller første ferien (reisen) vi var på sammen var til Tyrkia. Det var også første gangen Jannicke skulle fly. Vi har også vært på øyhopping med seilbåt i Hellas, nydelig ferier (tre ganger) på Algarvekysten i Portugal ,og vi har vært på interrail, som vil si at du reiser rundt med tog. Vi har også vært på mange andre ferier og reist mye rundt, men disse 4 reisene er de jeg husker best. Men den jeg husker aller best er vell da vi var på interrail. Kanskje ikke så rart siden det var i Sommer, men det var også den reisen der vi opplevde mest.

Vi dro først til barcelona med fly. Der var vi på den eldste resuranten i Barcelona som enda er i drift, tok en gondol bane som gikk over byen, og vi besøkte en kjempe svær cathedral, Sagrada Familia. Vi dro også på et stort matmarked der vi begge sikkert  tok over 200 bilder av mat og frukt. Så dro vi til kysten av frankrike. Vi var i så mange byer i Frankrike at jeg ikke kan huske navnet på alle. Vi så også en etappe av Tour de France og vi "tok bilde" med Edvald. Så reiste vi videre oppover til paris. Og høydepunktet med Paris var vell Eifelltårnet. Vi var også på Louvre (der hvor Mona Lisa og mange andre kjente malerier er) og Notre Dame. Jeg er sikker på at det er mange av dere som har sett "Ringeren i Notre Dame". Så tok vi turen videre til London. Vi tok båten over den engelske kanalen og så tog videre til London. Vi shoppet for det meste i London, men vi besøkte også Buckingham Palace, Big Ben og London Eye. Vi hadde kofferter på den turen, og noe vi begge ble veldig lei av var å bare koffertene våres opp og ned trapper på alle togstasjonene vi var på. En av tingene jeg husker godt i hvertfall.

Portugal 2006Hellas 2008

Portugal 2012Paris/interrail  2013

Men selv om borte er bra, er hjemme best. De aller beste minnene vi har sammen er de vi har hatt hjemme eller rett og slett i Norge. Sånne ting som å stå på badet og pusse tenna samtidig som vi synger, og camper alltid ute om sommeren er noe vi har gjort hvert år. Vi har også vært på Justin Bieber konsert sammen og vi var også i Oslo første gang Justin var  i Norge. Og hatt mange fine turer på hytta der vi har sunget Justin Bieber sanger så høyt vi kan. Vi har også vært brudepiker i bryllupet til moren min og faren til Janncike. Skiskyting har vi begge to holdt på med i veldig mange år. Vi har vært med på ungdomens holmenkollrenn som er uoffisielt NM og uoffisielt NM på Liatoppen og blandt skiskyttere og langrennsløpere er det to veldig store renn. Alt i alt har vi opplevd veldig mye sammen. Og jeg håper vi også får veldig mange fler minner :)

Bryllup 2007

Skiskytter-renn

Håper dere likte innlegget :)